СЕПТЕМБАР У ЂАЧКИМ КЛУПАМА

СЕПТЕМБАР У ЂАЧКИМ КЛУПАМА Школски „бал под маскама”   Судећи по првој септембарској седмици, просветари у Србији, и поред велике неизвесности коју је са собом донела борба са корона вирусом, успели су да се брзо реорганизују, консолидују и обезбеде да се старијим школарцима што мање поремети школски живот на који су навикли, а оне најмлађе да школа дочека широм отворених врата. За њих је ово лето било углавном радно – правили су планове, осмишљавали нове начине реализовања наставе, а неретко се и додатно едуковали како би је прилагодили сваком могућем сценарију а да, притом, не изгуби на квалитету. У томе им је свакако помогла солидна пракса, коју су стекли пролетос, током извођења комплетне наставе онлајн, али и размена искустава и заједничко превазилажење препрека на које су наилазили. И школска година је почела као својеврстан „школски бал под маскама”, како је назвала једна учитељица, позвавши своје ђаке да нове „униформе” – део обавезних епидемиолошких мера – доживе као део игре. Основна школа „Јосиф Панчић” из Београда једна је од образовно-васпитних установа у којима, за сада, све тече по плану. У складу са Стручним упутством и осталим препорукама Министарства просвете, науке и технолошког развоја, настава је планирана кроз непосредан рад у школи и на даљину. Ове школске године похађа је хиљаду триста педесет и пет ђака, од чега наставу онлајн прати троје-четворо ученика по одељењу. Старији основци у школу иду сваки други дан, а наставници су у обавези да онима који тај дан наставу прате од куће пошаљу радне материјале. Школски час траје тридесет минута, ученици првог циклуса у школи су пре подне, а старији ђаци после подне. Током пандемије, редовна настава реализује се у 24 учионице, два информатичка кабинета, великој фискултурној сали и дворишту школе. Неће бити кабинетске наставе, осим за информатику, а свако одељење од првог до осмог разреда има своју учионицу. Први септембар нарочито је важан за малишане који се са школом тек упознају – прваке – и за њихове мало старије другаре – петаке – који се први пут сусрећу са разредним старешином и предметном наставом. За њих је последњег дана августа, уз све мере заштите од вируса, обезбеђено упознавање са учитељицама, односно одељењским старешинама. У лепршавим хаљинама и свечаним кошуљама, радознали и помало збуњени прваци, у пратњи узбуђених родитеља и по прецизно одређеној сатници – за свако одељење посебно – пристизали су у свечану салу школе. Од насмејаних учитељица добили су охрабрење, као и све потребне информације о начину рада у наредном периоду. Петаке су у дворишту школе дочекале њихове учитељице, које су их упознале са одељењским старешинама. И они су информисани о организацији наставе и школског живота, а потом су обишли и учионицу у којој ће се одржавати часови свих наставних предмета. – Припреме за нову школску годину почели смо на време, још десетог августа, кад смо почели да добијамо информације о начину организације наставе. До првог септембра смо испунили највећи део оног што је било потребно, па нисмо имали никаквих организационих проблема. Било је доста посла, али је успешно одрађен. Читав колектив је био укључен у тај процес, кроз наставничко веће и активе, који су одржани током августа, усаглашавали смо обавезе са наставницима који раде у две школе, мењали распоред неколико пута и бирали оно што је најбоље и најпрактичније да наставни процес отпочне. Прихваћени су сви предлози који су били у интересу боље организације – каже директор школе Милан Бајић. С обзиром на чињеницу да многи родитељи нису у могућности да раде од куће, у „Панчићу” је од друге радне недеље за најмлађе ученике организован и продужени боравак, у шест просторија одређених у те сврхе. Због повећаног броја група са мање деце, колеге су прискочиле у помоћ, па ће одређених дана наставу у боравку држати слободни наставници (музичке и ликовне културе, грађанског васпитања, верске наставе и наставници физичког и здравственог васпитања). – Да је боравак реализован у потпуности, односно да га похађају сва пријављена деца морали бисмо да имамо много више и простора и наставника. Родитељи су морали да донесу потврде да посао не могу да обављају од куће, а један део је одустао јер су проценили да је боље да деца буду код куће, уколико за то имају могућности, тако да смо успели да обезбедимо простор и наставнике за шест група, с тим што имамо спремне и наставнике других предмета, који ће, уколико се повећа број група, ући у тај систем – објашњава Милан Бајић. Исхране у боравку, која је регулисана у нормалним условима, због ризика од епидемије сада нема. Ученици доносе оброк од куће и конзумирају га у школи у договорено време, уз поштовање препоручених здравствено-хигијенских мера, а размена хране и пића међу децом није дозвољена. Ђаци за сада у школи воде рачуна о препорученим мерама и носе маске. Скидају их на одморима, када ужинају, али се и ту води рачуна да излазе у различито време и уз пратњу дежурног особља и наставника, тако да нема већих окупљања деце. У томе помажу и стручне службе: психолог, педагог, библиотекар, као и вероучитељи, наставници музичког, грађанског и техничког образовања – сви су ангажовани кроз дежурства и бригу о деци. – Одлично је што је септембар почео са ђацима у школским клупама, то је нарочито важно за прваке. Трудимо се да ученици поштују епидемиолошке мере и да се понашају према препорукама, јер, уколико сви будемо водили рачуна овако можемо дочекати и зиму. Родитељи треба да воде рачуна да у школу не шаљу децу са одређеним симптомима, јер само стриктно поштовање мера може гарантовати дужи опстанак овог система у школи. Наташа Ивановић

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn