ПРОЈЕКТНА НАСТАВА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ „МИЛИЋ РАКИЋ МИРКО”, ПРОКУПЉЕ, ИО У БАЈЧИНЦУ

Лична хигијена

Ученици првог и другог разреда ОШ „Милић Ракић Мирко”, Прокупље, ИО у Бајчинцу, учили су колико је важно одржавати личну хигијену. У оквиру ЧОС-а су разврстали активности које се односе на јутарњу хигијену (прање руку, умивање, прање зуба), дневну (прање руку и зуба) и вечерњу (туширање/купање, резање ноктију након туширања, прање ногу, прање зуба). Уз презентацију која је пратила наставни процес, вођен је разговор о хигијени тела и руку као битном предуслову за спречавање ширења заразних болести, као и о кожи као регулатору телесне топлоте. На крају часа, ученици комбинованог одељења били су у могућности да сами наброје у којим ситуацијама треба обавезно прати руке: пре и после јела, пре и после припреме хране, пре дирања носа и уста, пре и после коришћења тоалета, после кијања и кашљања, после бацања смећа, вожње (аутобусом, возом…), дружења, после игре напољу, након игре са животињама, кад дођемо из школе, с тренинга, с рођендана итд.

На часу пројектне наставе упознали су се с прибором и средствима за личну хигијену. Најпре су добили задужења да у школу донесу празне кутије од сапуна, пасте за зубе, влажних марамица, шампона, купке, четкицу за зубе коју више не користе итд. Неки су донели и пуна паковања, која су отварали, мирисали и разговарали о онима која им се највише допадају по квалитету, мирису и амбалажи.

Затим су добили задатак да на кутијама погледају колико милилитара има једна просечна паста за зубе, шампон или купка, колико грама тежи сапун. Највећи број пасти је био од 75 мл, 100 мл или 150 мл. Сапуни су били у амбалажамa од 50 г, 75 г или 100 г, а шампони од 100 мл, 400 мл, 500 мл и 1 л. Ученици су информисани да ће о мерама за тежину и количину детаљније учити из математике у трећем разреду. У току анализе амбалаже негде су препознали ознаку за рециклажу и закључили да је направљена од рециклираног материјала. Наредни задатак је био да пронађу на амбалажама рок трајања производа, а најчешћи одговор је био дванаест месеци од отварања производа.

У централном делу часа одвајали су прибор (чешаљ, маказице, четкица за зубе, пешкир, четка за чешљање, фен, огледалце) од средстава за личну хигијену (сапун, купка, шампон, вода, паста за зубе). Затим су сав прибор и средства залепили на пано који ће им служити као подсетник. Препоруке које ће понети с овог часа биле су да је најбоље користити хигијенске производе намењене деци, дерматолошки тестиране, као и да искључиво купују шампоне без сулфата и парабена. Новина за њих била је да у личну хигијену, поред хигијене тела и руку, спада и хигијена исхране, физичка активност и хигијена сна и одмора. На часу музичке културе наставило се с овом темом. У оквиру прве активности ученици су добили задатак да споје парове који се односе на чистоћу и негу тела.

Прање руку – Сапун (камени, течни)

Туширање – Купка/дечји сапун

Прање зуба – Паста за зубе

Нега ноктију – Маказице, грицкалица

Прање косе – Шампон

Лична хигијена је скуп свих поступака које спроводимо с циљем очувања здравља и спречавања болести, одржавања чистоће тела и очувања менталног здравља. Ученици првог разреда су цртали средства за одржавање хигијене која они користе, а другаци прибор за личну хигијену који би волели да добију. За то време слушали су различите композиције примерене теми, попут песмице „Зашто да се руке перу”, у извођењу Бранка Коцкице. Дан је протекао у веселом расположењу. Ученици су показали колико су активни, жељни нових знања, креативни, маштовити и веома добро су се снашли у свим активностима. Општи закључак на крају дана био је да прање руку чува наше здравље, као и да је здравље највеће богатство.

Јелена Ђорђевић

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn