ОСНОВНА ШКОЛА „ДУШАН ВУКАСОВИЋ ДИОГЕН” ИЗ БЕЧМЕНА

Пројекат „π – изван круга”

Ученици шестог и седмог разреда Oсновне школе „Душан Вукасовић Диоген” из Бечмена представили су продукте свог једномесечног рада на пројекту „π – изван круга”. Идеја за реализацију овe активности директна је последица ученичке радозналости и њиховог питања: „А какав је то број?” Како се 14. марта обележава Међународни дан броја π, овај дан се наметнуо као идеалан за презентацију резултата пројекта.

У холу школе је изложен плакат на коме је представљен број π, кога окружују његове цифре различитих боја, али тако да одређеној цифри одговара одређена нијанса. Поред плаката, изложени су и панои на којима су представљени неки од научника, од старог века, па до савременог доба, који су се истакли у одређивању цифара броја π.

Кроз угледни час ученици су присутнима презентовали свој истраживачки рад, обучени у мајице са штампом на тему броја π. Представљени су Ахмес, Архимед, Чонгжи, Ал Каши, Лудолф ван Цојлен, Вијет, Волис, Брункер, Шенкс и професор Канада, који држи рекорд у броју израчунатих децимала броја π. Наравно, није изостављен ни књижевник Вилијамс Џонс, који је броју дао ознаку π, по првом слову грчке речи периферија. У овом делу ученици су укратко објаснили Архимедов метод за одређивање децимала броја π, као и примену броја π у хемији. Такође су демонстрирали како се веома једноставним експериментом долази до броја π. Уследио је кратак квиз, којим су ученици проверили колико су их присутни пажљиво слушали.

Мали информатичари презентовали су како број π звучи у Морзеовој азбуци и на микробиту, а за сам крај уживало се у π-музици, коју су на виолини, кларинету и гитари одсвирали ученици који похађају и музичку школу. У овом делу остварена је и сарадња с родитељима.

Ученике су кроз пројектне активности водиле наставнице: Даница Утјешиновић (математика), Катарина Јаношевић (историја), Снежана Јеремић (информатика и рачунарство), Слађана Јоргић (хемија) и Јована Радовић (техника и технологија).

Кроз реализацију пројектних активности ђаци су показали висок ниво заинтересованости, али исто тако и своју креативност, што је кроз традиционалну наставу редак случај. Решавајући одређене практичне задатке, спонтано су стицали знања и постали свесни повезаности различитих наука, као и науке и уметности.

Д. Утјешиновић

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn