ОСНОВНА ШКОЛА „ОСМИ ОКТОБАР” У ВЛАСОТИНЦУ

Брига о ученицима из осетљивих група

Основну школу „8. октобар” у Власотинцу похађа 711 ученика, од којих је око 14 одсто из друштвено угрожених група. Од самог увођења инклузивно образовање примењује се у школи, а бројни су пројекти којима се унапређује овај вид рада.

У току је реализација пројекта под називом „Промоција олимпијских вредности: поштовање, пријатељство и изузетност”, који Олимпијски комитет Србије спроводи у сарадњи с Министарством просвете, а чији је циљ остваривање олимпијског идеала који подразумева изградњу бољег и хуманијег друштва кроз спорт. У пројекту учествују ученици шестог и седмог разреда, а школе имају задатак да пошаљу завршни рад на тему „Олимпијски дан”, да вежбају користећи TreninGO мобилну апликацију и да покажу колико су ученици научили о олимпизму и олимпијском покрету кроз Олимпијски квиз. Најбољих пет школа, по избору стручне комисије, учествоваће у финалном догађају у Београду.

„Дете које чита постаје човек који мисли” – назив је пројекта захваљујући коме је опремљена школска библиотека с Клубом за учење. Пројекат се, иначе, односи на област образовања и васпитања ученика школског узраста и додатни индивидуални рад у библиотеци с Клубом за учење, који је доступан свим ученицима у школи, међу којима су и ђаци из осетљивих група и они који се образују по посебним програмима ИОП-1, ИОП-2, као и по програму за надарене ИОП-3.

– Наставници ће часове додатног рада, предвиђене планом и програмом, реализовати у библиотеци и Клубу за учење, чиме ће се побољшати успех наших ученика. Учешћем у пројекту „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу” формирали смо образовну дигиталну библиотеку и добили огромну подршку Министарства просвете, Центра за образовне политике и Уницефа. Дигитална библиотека је изузетно значајан ресурс и велики искорак у унапређивању наставе. Овакав приступ помаже да неки наслови из различитих области буду доступнији у оптималном броју. Поред тога, наставници српског језика и књижевности добили су и два Киндла, дигитална зборника књига, који су набављени средствима из пројекта „Учимо сви заједно”, а користиће им у настави – каже Светлана Коцић, директорка ОШ „Осми октобар”.

Клуб за учење значајан је за све ученике, посебно за оне из осетљивих група, као и за талентоване ђаке и оне којима недостаје мотивација за учење, а омогућава развој нових идеја, доприноси стварању пријатељстава и чвршћих веза међу децом и превазилажењу различитости.

– Задатак наше школе је да омогућимо ђацима да на свој начин уче, како би спремно ушли у изазове који их очекују у даљем школовању и свакодневном животу – додаје директорка.

Пројекат „Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка – Учимо сви заједно” помогао је унапређивању капацитета запослених за инклузивно образовање и васпитање. Реализује се уз подршку Министарства просвете, Уницефа и Делегације Европске уније, с циљем обезбеђивања једнаког приступа и квалитета образовања за децу из осетљивих група кроз подршку ученицима, наставницима и стручним сарадницима.

„Малим корацима корачајмо и уз вашу помоћ школу отвореног срца опремимo” пројекат је који је подржала локална самоуправа, а намењен је ученицима којима је потребна додатна подршка у образовању. Пројекат је допринео осавремењивању наставе, побољшању успеха и социјализацији деце.

– За нас је важно што смо успели да смањимо број ученика који напуштају редовно школовање, као и да допринесемо унапређивању знања, оспособљавању за рад на рачунару и опремању специјализоване учионице за ђаке којима је потребан индивидуални вид наставе и подршка учитеља, наставника, педагошког асистента и професора ромског језика с елементима националне културе – објашњава Жаклина Ђикић, помоћник директора.

Пројекат „Хранимо се здраво, растимо здраво у школи отвореног срца с подршком” подржала је софтверска компанија Vivify Ideas, а намењен је првенствено ученицима из осетљивих група.

„Доступно и квалитетно образовање за девојчице и дечаке Роме” пројекат је који је реализован у партнерству с организацијом Save the Children и Министарством просвете и помогао је идентификовању деце с ризиком од напуштања школовања те омогућио израду и реализацију индивидуалних планова.

Пројекат „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу – оснивање образовних дигиталних библиотека и пружање додатне подршке школама и ученицима”, реализован у сарадњи са Центром за образовне политике, у оквиру шире иницијативе Министарства просвете, Делегације Европске уније у Србији и Уницефа, имао је за циљ да спречи дигитални јаз и подржи квалитетно образовање за ученике из осетљивих група у контексту ковид пандемије. Поред помоћи у идентификовању ученика из осетљивих група и доприноса постизању бољег успеха на завршном испиту, школа је добила 63 таблета и три лаптоп рачунара, као и подршку у оснаживању свих аспеката наставе.

ARISE – иницијатива за смањивање неједнакости у образовању реализује се у сарадњи с Центром за образовне политике. Овај пројекат спроводи пет основних школа у Србији у оквиру регионалног пројекта који финансира Европска комисија кроз Инструмент предприступне помоћи Европске уније у циљу подршке ученицима који долазе из породица ниског социоекономског статуса и унапређења школског развојног планирања. Обухвата и стручно усавршавање запослених при креирању, реализацији и праћењу мера усмерених на подршку ученицима.

 

ЗНАЊЕ СЕ МНОЖИ КАД СЕ ДЕЛИ

„Самовредновањем унапређујемо квалитет – софтвер за школе у Србији” пројекат је који реализује Центар за интерактивну педагогију у сарадњи с Министарством просвете и Заводом за вредновање квалитета образовања и васпитања, уз подршку Дечје фондације Песталоци. Тестирање софтвера има за циљ прикупљање повратних информација од школа за његово унапређење и података за даље планирање на нивоу школа.

– Школа „Осми октобар” је једна од 12 школа које користе ову апликацију и велико нам је задовољство што смо допринели унапређивању софтвера који ће бити доступан за коришћењу свим образовно-васпитним установама у Србији, јер знање се множи када се дели – оцењује директорка Светлана Коцић.

Д. К.

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn