ПРОЈЕКАТ У НАСТАВИ

Гугл мапа

Пројекат „Гугл мапа”, чије су корелативне активности осмислиле наставнице српског језика и књижевности, историје и математике ОШ „Душан Радовић” из Ниша – Наташа Марковић Стевановић, Оливера Тикић и Ивана Ковачевић – реализован је с ученицима шестог и седмог разреда. У пројекту који је трајао месец дана учествовали су ученици који иду на додатну наставу из ових предмета

Циљ пројекта био је да ученици прошире знања о многоугловима и кружници, специјално о уписаној и описаној кружници разностраног троугла, познатим историјским личностима и локалитетима града Ниша, као и да правилно примењују правописна правила и уочавају правописне грешке на јавним местима. Ученици седмог рaзреда вежбали су практичну примену Гугл мапе, oдређивање коте на карти на основу тачне адресе становања, израчунавање стварних растојања на основу размере, користећи пропорције. Користили су и Правопис српског језика приликом претраживања назива улица и радњи на одређеној локацији и тражили податке на интернету о познатим личностима чија имена носе улице и продавнице.

Ученици шестог разреда практично су применили знање о разностраном троуглу и кружници. Сведоци смо да се језичка култура и правописна правила све мање поштују у писању назива на јавним местима, да деца мало примењују знања из математике практично и да се о локалним историјским знаменитим личностима не учи у школи, па је требало, на ученицима пријемчив начин, све то приближити како би лакше усвојили знања и увидели практичну примену наученог градива у школи.

Први део задатка подразумевао је истраживачки групни рад. Групе су биле трочлане. Ученици су најпре добили математичке задатке. Требало је да на одштампаним Гугл мапама, на основу тачне адресе, пронађу своје место становања. Ученици су бирани тако да станују на три различите локације у граду. Њихове локације су биле темена разностраног троугла. Примењујући знања о описаној кружници, ученици шестог разреда имали су задатак да на карти одреде објекат који је подједнако удаљен од све три локације становања, а затим, на основу знања стеченог о уписаној кружници, одреде објекат који је на истом растојању од њихових улица, које чине странице троугла становања. Након тог дела рада, објекте су проналазили у граду. У сарадњи с ученицима седмог разреда имали су задатак да израчунају, на основу растојања с карте, права растојања у природи и да све то нацртају у одговарајућој размери или на паноу или преко неког програма који су учили из информатике на рачунару.

Задатак из српског језика био је да у подручју описане кружнице на мапи истраже називе улица, продавница, локала и да примете да ли има правописних грешака у писању назива. Требало је сликати све називе с правописним грешкама и приказати их кроз презентацију. Задатак из историје подразумевао је да пронађу интересантне податке о познатим историјским личностима чија имена носе улице у описаној кружници на Гугл мапи. За реализацију задатка из историје користили су интернет и уџбенике историје. За спровођење целокупног пројекта ученици су имали рок од месец дана.

После прикупљања података и информација, сређивања и одабира материјала, ученици су израдили презентације у групама, а групни рад се одвијао у школи, у терминима додатне наставе, уз консултације с предметним наставницима.

У уводном делу часа групе су представиле своје задатке из математике, српског језика и историје, образлажући детаљно теме свог рада, начин рада и прикупљања података, као и начин на који су израдили презентације о области на Гугл мапи која је била део анализе.

Затим су представљали своје радове: математички део задатка, правопис, историјске чињенице. Користили су паное и презентације на којима су Гугл мапе и области које су истраживали, уписане и описане с уцртаним кружницама. Представили су слике назива улица и радњи написаних неправилно, а поред њих су били представљени и исправно написани називи. Историјске личности о којима се говорило представљене су кроз перформанс и приказ одеће из периода које су обележили Филип Филиповић, Доситеј Обрадовић, Коча Капетан и други.

У завршном делу часа публика је добила картице са задацима. Они су обухватали све три области. У оквиру математичког задатка добили су назив улице и било је потребно да је пронађу на мапи, у већ описаној кружници, и да израчунају помоћу размере колико је та улица удаљена од централног објекта у тој области. У вези с правописним правилима, добијали су називе улица које су у троуглу неке области и било је потребно да дају одговоре да ли је то правописно тачно или нетачно написано. Као задатак из историје, добили су име и презиме историјске личности и требало је да је сместе у одговарајући троугао на Гугл мапи коју су добили, а коју су ученици користили током истраживања. На пример, Улица Доситејева налази се у троуглу број 1. Ученици су помагали публици у решавању задатка.

За сам крај часа предвиђена је евалуација помоћу смајли картица и мете која садржи три нивоа: 1) Веома забавно и поучно (весели смајли); 2) Само забавно (равнодушни смајли); 3) Бескорисно (тужни смајли).

Ивана Ковачевић, ОШ „Душан Радовић”, Ниш

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn