РАДИОНИЦА МЕЂУНАРОДНОГ КАРАКТЕРА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ „ЈАНКО ВЕСЕЛИНОВИЋ” ИЗ БЕОГРАДА

Интеркултурално учење

Међународни пројекти веома су значајни и за ученике и за наставнике.  Основна школа „Јанко Веселиновић” из Београда последњих неколико година активно је укључена у програме који омогућавају интеркултурално учење. У оквиру еTwinnig пројекта, учитељица Марија Бастић и наставница енглеског језика Милева Стефановић реализовале су међународну онлајн радионицу. Учесници су били ученици из Турске, Молдавије и Србије.

Тема радионице је била „STEM лутка”, а за рад су били потребни: папир, маказе, лепак, вуница, фломастери, магнети и металне спајалице. Координатори пројекта из сваке земље међусобно су комуницирали пре радионице, тако да су материјал унапред припремили.

Радионица је реализована преко Зум платформе. У току самог пројекта, чија је тема „Земља бајки”, ученици су имали прилику да се упознају с народним бајкама и стваралаштвом партнерских земаља. У првом делу онлајн радионице учитељице и њихови ђаци представили су се на енглеском језику и описали своју земљу. У почетку су ученици били стидљиви и тешко су говорили, али временом је свако желео нешто да каже на енглеском, тако да је страх од непознатог врло брзо превазиђен. Блискост је лако успостављена и међу наставницима, тако да је радионица почела с пуно позитивне енергије.

У другом делу радионице водила се дискусија о томе који лик из народне бајке би ученици могли креативно да представе. На децу из Молдавије позитиван утисак оставила је српска бајка „Баш-челик”. Желели су да праве ликове из ње. Подршку у комуникацији међу децом и наставницима пружала је наставница енглеског језика Милева Стефановић. То је посебно значило ђацима првацима Основне школе „Јанко Веселиновић”, који су први пут били учесници међународног пројекта и који су тек почели да уче енглески језик.

Учитељица Марија Бастић објаснила је деци да ће правити лутку – лика из бајке. Задатак је био да направе STEM лутку. Циљ ове радионице, поред интеркултуралног учења и развијања креативности, био је да ученици примене и повежу стечена знања. Доказано је да уметност развија креативност код ученика и помаже им да сагледају свет из необичних перспектива. Управо прављење лутке уз помоћ магнета, спајалице, вуне и папира омогућава да, кроз спој креативности и науке, креирају иновативна решења и нове приступе. Овакав начин учења развија тимски рад и лидерство, како унутар одељења или школе тако и кроз међународну сарадњу. Вештине које се развијају овим типом учења укључују критичко размишљање, испитивање и решавање проблема.

У трећем делу ученици су имали задатак да одлуче која питања желе да поставе у вези с магнетизмом, а затим да објасне шта су сазнали, научили и закључили. Улога наставника је да подстакне радозналост и размишљање, као и опуштено комуницирање на енглеском језику. Највредније код STEM учења је то што помаже ученицима да науче вештине које ће им одмах бити корисне на часу, али и у спољном свету.

Последњи део радионице односио се на драматизацију лика из бајке. Ученици су имали задатак да осмисле поруку коју ће њихов лик упутити другарима из других земаља. У свету разноликости, у коме се инсистира на уважавању разлика, ова радионица је показала да деца не познају поделе, а да разлике веома поштују. Њихова отвореност и активно поштовање различитости огледају се у порукама које су упутили једни другима: „Другарство је највредније”, „Треба да ширимо љубав јер је то богатство”, „Не треба бити себичан и мислити само на себе”…

Марија Бастић

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn