ОСНОВНА ШКОЛА „ДУШАН ВУКАСОВИЋ ДИОГЕН” У ПЕТРОВЧИЋУ

Мали празник науке

У издвојеним одељењима ученика нижих разреда Основне школе „Душан Вукасовић Диоген” у Петровчићу недавно је одржан „Мини-фестивал науке”. Основни мотив за његово организовање је приближавање „озбиљних” научних садржаја најмлађима и разбијање предрасуда да су природне науке неразумљиве и тешке.

Сам догађај осмишљен је тако да се ученицима приближе физика и хемија кроз једноставне и занимљиве експерименте који приказују одређене природне појаве.

Наставница хемије Слађана Јоргић, уз асистенцију ученика седмог разреда, извела је неколико атрактивних експеримената. Ученици су имали прилику да виде како изгледа хемијски вулкан и да се увере да су неке супстанце у додиру с другима запаљиве. Прављење вештачког снега било је права атракција за ученике, док су експерименти у којима једноставно мешање супстанци доводи до промене боје смеше побудили интересовање и знатижељу ђака. Већина огледа пропраћена је дечјим овацијама.

Наставник физике Саша Шарић демонстрирао је ученицима како се угљен-диоксид, настао у реакцији соде бикарбоне и сирћета, може искористити за гашење пламена свеће. Показао им је и струјно коло које се укључује услед промене електричног поља, а ученици су имали прилику да виде и електричну машину и електрометар. Наставник је извео и експеримент познат као Картезијски гњурац, а појаву магнетизма објаснио је на примеру гвожђа и магнета.

Наставница математике Даница Утјешиновић, као завршну активност, организовала је турнир у танграму, а помоћ у реализацији пружиле су јој ученице седмог разреда. Организовани у групе, ђаци су се такмичили у слагању задатих фигура, а најуспешнији су награђени дипломама. Развијање просторне перцепције и геометријске маште, као и сарадња међу ученицима, били су основни мотиви за организацију овог турнира.

Један од циљева организације мини-фестивала науке свакако је и што лакша транзиција ученика нижих разреда у више, кроз упознавање наставника и наставних садржаја који их у будућности чекају.

Дечји осмеси, знатижеља и непосредност доказ су да су остварене добра комуникација и сарадња, али и мотив да овакви догађаји постану традиција у школи.

С. Јоргић, Д. Утјешиновић, С. Шарић

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn