Емотивна искуства саткана у упорности и креативности које паук демонстрира у стварању своје мреже, у препознатљивом поетском стилу Десанке Максимовић доживљена су као повод за започињање истраживачке авантуре о посебностима паукове мреже као једног од интердисциплинарних фасцинантних аспеката природе.
На самом почетку, методом изокренуте учионице, поновљени су садржаји о најчешћим мотивима књижевног опуса Десанке Максимовић путем којих песникиња преноси важне поруке о природи и животињама као узорима, што доприноси подстицању поштовања према самој природи и њеним феноменима. Диференцирани задаци за припремање ученика за учешће у пројекту односили су се на осмишљавање краћег излагања о књижевним остварењима Десанке Максимовић о којима је било речи у претходним разредима, с посебним акцентом на најфреквентније мотиве и поруке о вредностима које нам ова ауторка преноси кроз своје песме и приче.
Током обраде песме „Пауково дело”, у етапи садржинске анализе нарочита пажња посвећена је уочавању паука као оличења снаге, упорности и креативности. Посредством обиља поетски исказаних визуелних слика препозната је намера ауторке да паука представи као вештог и упорног ткача, а његов продукт рада као чудо природе, што је допринело расветљавању емотивног аспекта саме песме. Паук, као симбол поменутих вредности, подстиче нас да ценимо мале ствари и препознајемо значај нечијег труда и посвећености. Емотивна дубина огледа се и у подстицању ученика да развију осећај дивљења, заноса и поштовања према природи, а нарочито према вештини пауковог ткања коју човек неретко занемарује.
Инспирисани снажним порукама идентификованим у магичном свету књижевног опуса Десанке Максимовић, ученици су, радећи у тиму, започели истраживање садржаја о различитим врстама паукова и њихових мрежа. Служећи се литературом доступном у школској библиотеци, садржајима на препорученим интернет страницама, едукативним алатима и видео-записима доступним на сајту Mozaik Education, проширили су знања о начину функционисања паукових мрежа, укључујући и начине на које паукови хватају плен и комуницирају. Коришћење 3D анимација послужило им је за посматрање и анализу паукових мрежа у природи, укључујући њихову структуру и различите облике. Уочили су да, у зависности од потреба, паукови граде различите типове мрежа које могу бити специјализоване за хватање летећих инсеката. Открили су бројне занимљивости о самој јачини појединих паукових мрежа, које, иако изгледају деликатно, могу бити јаче од челика.
Добијене информације додатно су размотрене и с аспекта технолошких иновација. Након упознавања с начином формирања паукових мрежа посредством видео-снимака, наредни корак у истраживачкој мисији односио се на разматрање идејних решења о томе на који начин паукове мреже могу послужити као инспирација инжењерима у развоју нових технологија у различитим областима. Предлози ученика углавном су се односили на примену мрежасте структуре у развоју нових конструкција за зграде, мостове, авионе и друге објекте.
Математичка димензија пројекта огледала се у способности ученика да на датим илустрацијама паукових мрежа идентификују различите геометријске облике и уоче појаву симетричности у појединим примерима. Посебан изазов представљала је активност у оквиру које је требало израчунати површину и обим различитих делова паукове мреже, као и захтев да именују препознате врсте углова.
Дизајнирање и изградња модела паукових мрежа помоћу 3D oловака представљала је наредни корак, који је имао за циљ истицање да је свака паукова мрежа јединствено и непоновљиво дело. Креативни потенцијал ученика максимално је искоришћен приликом тимског креирања ликовног дела у форми паукове мреже представљене у облику четвороделног мозаика. У изради су учествовала четири ученика. Сваки рад (формата А3) представљао је један део мозаика, односно једну целину. Свака целина конципирана је тако да садржи приказ омиљених ликова из стваралаштва Десанке Максимовић, чиме је извршено обједињавање садржаја о пауцима и књижевном опусу ауторке чије је дело било инспирација за ово STEAM путовање.
Пут дуж паукове мреже наше одељењске ризнице пронашли су омиљени ликови Десанких песама и прича, као што су: три румене сестрице јагоде које су кренуле у шетњу; пуж коме су украли кућу; дивља крушка и њених десет малих крушака; сликарка Зима, чувени цар играчака и његово царство; прстен на морском дну; Рак Кројач који нам је у заносу од посла „случајно” покидао паукову мрежу; риба возарица; месец и његове звезде које касно излазе у шетњу; шумски дух и мали баук; Станкове санке, као симбол срећне деце, и прелепи лабуд, као оличење једне од бајки у којој смо посебно уживали.
Повезивањем књижевних садржаја и садржаја науке, технологије, инжењеринга, уметности и математике кроз истраживање паукових мрежа, подстакнута су интересовања ученика за природу, њене законитости и уважавање њених продуката. Паукове мреже препознате су као потенцијални извор инспирације за иновативне технологије и дизајн. Критичко размишљање, креативно изражавање и дубље разумевање природе и уметности чине посебност образовног аспекта овог пројекта, док се васпитни значај огледа у неговању упорности, тимског рада и посвећености.