ЛИКОВНА РАДИОНИЦА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ „ЋИРИЛО И МЕТОДИЈЕ” ИЗ БЕОГРАДА

Неговање традиције

Ученици одељења 1/5 Основне школе „Ћирило и Mетодије” из Београда на часу ликовне културе обликовали су пластелин по мотивима који се везују за Васкрс. Они су на тај начин почели припрему за један од породичних празника који се ове године обележава у првој половини месеца маја. Облик у виду васкршњег јајета, које се по традицији боји пре Васкрса, може се правити од пластелина, глине, али и од дрвета.

За наставну јединицу „Обликовање скулптуре” – групни рад (вежбање), ученици овог одељења, у договору с учитељицом, обликовали су ускршња јаја с постољем и украшавали их и шарали пластелином разних боја. Неговање традиције је изузетно важно током образовног процеса, а о томе су учили већ током првог полугодишта, кад су на часу света око нас, путем наставне јединице „Породични празници”, усвојили основне појмове на ову тему. Тада су научили да је Васкрс један од породичних празника, као и Нова година, рођенадан…

 

Извлачимо назив групе. Јупи, ми смо „Зечићи”!

За овај час ликовне културе имали су задатак да понесу фолију као подметач и пластелин различитих боја. На часу су се поделили у четири групе, а свака је имала назив који је у вези с Васкрсом. Учитељица је најпре исписала имена група и папириће ставила у пластична киндер јаја. Представници група су вадили јаја из кутије, отварали их и читали називе. Поделили су се у групе „Зечићи”, Пилићи”, „Гнезда” и „Корпице”, а на моделованом јајету требало је да се види шара која осликава назив групе. Тако је група „Зечићи” требало да, у склопу постоља, измоделује једног или више зечића, да би се знало који је њихов назив.

Празник Васкрс је за децу изузетно важан и буди радост у њиховим срцима. На ову тему могу чути и приче о зечићима који ноћу у корпицама остављају чоколаду или о пилићима који у гнездо, рано у зору, стављају шарена јаја за добру и веселу децу.

Баш је занимљив задатак. Ко ли ће направити лепше…

Током часа ликовне културе, учитељица је подсетила ђаке да током групног рада сваки учесник треба да има своје задужење и показала, подсећања ради, како се моделује пластелин. Групе су лако поделиле задужења, а малишани с вољом и еланом прионули на моделовање. Овај час ликовне културе је и подсетник на геометријске облике које су прваци учили током првог полугодишта.

Постоље за јаје имало је облик круга, а јаје је било овалног облика. Кад су, на крају часа, представљали и описивали свој рад, облике су упоређивали с предметима из непосредног окружења и тако богатили речник. Свака група је на свој начин украсила јаје, а у одабиру боје јајета били су сложни. Вољу деце да што лепше и креативније заврше задатак пратила је граја и весела, али радна атмосфера. Након уклапања боја, ваљања пластелина по рукама, додавања и одузимања, задатак је свака група завршила на време, а након тога су излазили пред другаре и представљали радове своје групе – јаје у постољу.

Група „Гнездо” завршила је задатак

Радост у очима малишана видела се након аплауза. Они су у свој рад уткали креативност, у потпуности испунили очекивања и заслужено добили усмену похвалу за залагање, што свакако подстицајно делује за будуће напредовање у изражавању креативности. Учионица је оплемењена и украшена изложеним шареним јајима, насталим креативношћу ових првака, а красиће простор све до друге половине маја.

Ристић Биљана

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn