ЛИКОВНА РАДИОНИЦА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ „ЈАНКО ВЕСЕЛИНОВИЋ” У БЕОГРАДУ

Водени свет

Животиње су често омиљена тема за разговор и ликовно стварање ученика млађих разреда. Деца воле да буду у њиховом друштву, да брину о њима и да истражују. Неретко имају потребу да поделе с другима занимљивости које су сазнали о реткој или угроженој врсти о којој су читали или гледали занимљиву емисију. Такви тренуци су драгоцени. Ученици уче једни од других, размењују знања, а самим тим бивају више мотивисани за учење.

У претходном периоду ученици 3/5 ОШ „Јанко Веселиновић” из Београда говорили су о водама нашег краја и важности њиховог очувања. Проширили су причу и на воде целог света, указујући на њихову повезаност. Ученици су били веома заинтересовани да причају о животињама које живе у води и око ње и свако је поменуо своју омиљену, а тај разговор инспирисао је све у одељењу да одреде тему за следећи час ликовне културе.

Ђаци су радили у паровима, што је била прилика да се још боље упознају и ојачају другарство. Добили су почетно упутство за рад: одабрати животињу и њено окружење и у ликовни рад уклопити слике с целофана, које су настале на претходном часу, кад су сликали лаковима за нокте по површини воде, а добијене шаре преносили на целофан.

Пре свега, требало је да се сваки пар договори коју водену животињу ће цртати. Такође је требало да одлуче какву поруку желе да пошаљу својим радом – да ли ће њихова животиња бити у чистој или загађеној води. Затим, требало је да одаберу на који начин ће искористити слику с целофана – као шару на животињи, на позадини или на неки други начин. У овом задатку било је неопходно да добро сарађују, саслушају другога, поштују туђе мишљење и идеје и да заједно доносе одлуке.

Кад су парови одабрали животињу и њено окружење, договарали су се ко ће шта да ради и којим редом. Било је неопходно много стрпљења, толеранције и поверења током рада. Ученици који су моторички вештији били су подршка и добар пример својим другарима, који су од њих имали прилику да уче како да цртају, да буду прецизни и уредни. За израду су користили фломастере, бојице, лепак, маказе и слике на целофану.

На цртежима је било разноврсног воденог света – риба, корњача, китова, делфина, морских коњица. Да би дочарали загађење у води, поједини ученици су на цртеже лепили згужване папире које рибе гутају. Други су представили рибе које су спутане најлонима и кесама у које су се уплеле. На неким цртежима виде се животиње чији су стомаци пуни непожељних материјала које су прогутале. Један пар нацртао је делфина који плива у радијацијом загађеној води. С друге стране, било је радова који су представљали срећни морски свет у чистом окружењу. Поједини ученици су приказали и ланац исхране на својим радовима и на тај начин применили стечена знања из те области.

Овакви задаци су добра прилика за међувршњачко учење у школи. Они доприносе и развоју креативног мишљења, сарадничких односа и тимског духа одељења, као и других компетенција за целоживотно учење.

Маја Арсеновић

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn