МУРАЛ С ПОЗИВОМ НА РАЗМИШЉАЊЕ – УМЕТНИЧКА ИНТЕРВЕНЦИЈА СРЕДЊОШКОЛАЦА

МУРАЛ С ПОЗИВОМ НА РАЗМИШЉАЊЕ – УМЕТНИЧКА ИНТЕРВЕНЦИЈА СРЕДЊОШКОЛАЦА

Да ли (по)стижеш?

 

У оквиру пројекта „Осликај промену” половином октобра на огради Филолошке гимназије у Београду освануо је мурал са поруком „Да ли (по)стижеш?”, као коначни резултат пројекта који је, под окриљем Фонда Б92, окупио ученике четири београдске средње школе. Они су похађали дводневне припремне радионице, како би разрадили идеје и, уз стручно вођење ментора, осмислили друштвено значајну поруку коју желе да осликају и, на овај необичан и атрактиван начин, обрате се својим вршњацима, пролазницима и суграђанима. Током уводних сусрета ученици су разговарали са предавачем Александром Вајзнером и уметницима Душаном Чавићем и Душаном Шапоњом (продукција Марка жвака) о улози видео-активизма и решењима до којих се може доћи активизмом младих, као и са и Петром Поповићем Пиросом о улози уличне уметности у разматрању друштвених проблема.

Кроз дискусије и генерацијско промишљање дефинисана је тема мурала, са идејом да се укаже на цивилизацијски притисак са којим се млади, али и одрасли, свакодневно суочавају, као и да се пролазницима са пијаце на Зеленом венцу, аутобуске станице и терминала за међуградски и међународни аутобуски саобраћај обрате постављањем питања – да ли успевају да постигну све што се од њих очекује – и, посредно, да им се поручи да би требало да нађу времена за себе и за оне којима је потребна пажња!

– Дошли смо до таквог убрзања да више не знамо где нам је глава, а у вези са тим ово је племенита намера и подстрек људима да се запитају где журе – истакао је Пирос, који је предводио процес осликавања мурала.

– Учешћем у акцији „Осликај промену” Филолошка гимназија скреће пажњу на своју улогу у друштву и образовном систему Србије, као институција која подиже младе људе спремне да активно учествују у савременим пројектима и носе идеје – рекла је за Просветни преглед директорка Филолошке гимназије Драгана Ћећез Иљукић.

– Ученици су током два дана, кроз дискусије и конкретне активности унутар радионица, дошли до идејног решења за осликавање и питања које се појавило на школској огради. Најпре су разговарали о својим интересовањима и оном што се дешава око нас. Издвојило се неколико тема и ставова, али овога пута су скренули пажњу на недостатак времена, мноштво информација и њихове непоуздане изворе. Због убрзања у којем сви живимо, питањем „Да ли (по)стижеш?” они осветљавају проблем недостатка времена и површности у тумачењима свих информација и знакова којима смо изложени. Учествовало је осам наших ученика и седморо из других школа – објаснила је.

– Успели смо да остваримо идеју и обратимо се свим пролазницима и грађанима Београда питањем које би требало да нас врати себи. Време је да се запитамо да ли постижемо да се бавимо битним стварима које нас – и друге – насмејавају и оплемењују. Пролазници су нас већ „частили” комплиментима и осмесима, а надамо се да ће то и остати трајна мисија ове уметничке интервенције – рекао је овим поводом Небојша Глишић, координатор пројекта.

– „Да ли (по)стижеш је врло тешко питање. Оно може да нам буде мотивација, јер сваки дан овуда пролазимо на путу до школе. Ако сваког дана будемо себе питали да ли постижемо, на крају ћемо можда и постићи – надају се учеснице акције Мина Станковић и Мања Бутарчевић, ученице другог разреда Филолошке гимназије.

Пројекат „Осликај промену” реализује Фонд Б92 у Београду, Суботици и Врању, а идеја је настала у Великог Британији и утемељена је на мишљењу да је уметност алат и метод учења путем којег може да се оствари јак утицај на проблеме локалне заједнице. У сарадњи са интернационалним партнерима пројекат се паралелно реализује и у Лондону и Атини, а кроз програм Креативна Европа подржала га је и Европска унија.

У свим градовима учесницима биће осликана три мурала, са идејама које на радионицама дају уче(с)ници, који пробају да дефинишу проблеме своје заједнице, а потом кроз уметничку поруку покушавају да скрену пажњу на њих и подигну свест заједнице о потреби друштвеног ангажмана.

 

 

 

АНТРФИЛЕ:

ПРОСТОР ЗА ИДЕЈЕ МЛАДИХ

Филолошка гимназија је отворена за пројекте у којима ученици школе имају могућност да искажу своје потенцијале, критички став и креативне идеје, наглашава директорка Драгана Ћећез Иљукић.

– У години у којој обележавамо 150 година постојања, као наследници Друге београдске гимназије, учешћем у овој акцији осветљавамо улогу школе и могућности за укључивање младих у акције које указују на оно што је неопходно сваком друштву – истиче.

Подели

Facebook
Twitter
LinkedIn